Gèneres cinematogràfics 3/3



CINEMA HISTÒRIC:
Resultado de imagen de Amadeus (Milos Forman, 1984)


 -Basat en fets històrics recollits en documents.
-Vestuaris, localitzacions i escenaris= han d'estar molt ben ambientats per poder reproduir exactament aquella època tal com era per tal que l'espectador pugui identificar-ho i entendre-ho sense problema.

Recursos:

-Música adequada o inspirada en aquella època.
-S'explica una història a través d'uns personatges.
Resultado de imagen de ¡Viva Zapata! (Elia Kazan, 1952)-Apareixen personatges reals.
-No hi ha elements fantàstics, ja que en tota la pel·lícula hi ha d'haver veracitat. 
-No utilitza cap mena de to burlesc.
-L'important no són els sentiments que té el personatge en cada moment.
-No es pot sortir del format històric 
-De vegades la història pot estar basada en la bíblia.

Gèneres:

-Promohistòric.


BÈL·LIC:

-Armes.
-Morts.
Resultado de imagen de Saving Private Ryan / Salveu el soldat Ryan (Steven Spielberg, 1998)-Efectes especials.
-Soroll (efectes de so).
-Desgràcies.
-Sang.
-Escenes fosques.
-Sacrifici per la pàtria.
-Creen un vincle amb el protagonista.
-Enfrontaments i batalles.
-Violència com a solució.
-Anar a buscar o protegir alguna cosa.
-Enemics.
-Rescats.
-Fets històrics com a inspiració.



Personatges típics:
Resultado de imagen de Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957)
-El personatge feble que sempre està dubtant.
-La majoria són homes.
-Soldats.
-Líder.
-Tipus durs.
-Beterà.
-Personatge nou, el "novato".


Localitzacions:

-Llocs en guerra.
Recursos:

-Roba.
-Maquillatge.

Subgèneres:

-Probèl·lica: a favor de la guerra.
 Vol exaltar la pàtria.
-Antibèl·líca: fa referència a la guerra des del seu punt de vista més cruel.


DOCUMENTAL:

Resultado de imagen de Bowling for Columbine (Michael Moore, 2002)-Informa, dona una explicació sobre alguna cosa.
-Pot parlar sobre temes d'interès (fets rellevants).
-Fuig de la ficció.
-Visió suposadament objectiva de les coses, però sempre intervé la influència per l'autor.

Arguments típics:

-Fets del passat.
-El que preocupa a la societat.

Recursos:

-Duren bastant.
Veu en off (narrador que dona un fil narrador a la història).
-Imatges gravades amb una càmera.
-Aparició de testimonis.
Entrevistes amb testimonis o experts.
-Recreacions de fets.
-Agafen fragments ja gravats, e vegades fragments de televisió.
-Càmeres ocultes.

Localitzacions:
Resultado de imagen de Berlin, die sinfonie der großstadt (Walter Ruttmann, 1927)
-Reals.
-S'han de traslladar.

Personatges típics:

-Animals.
-Persones.
-Testimonis.
-Experts.

Subgèneres:

-De natura.
-D'opinió.
-Històrics.
-Biogràfics.
Resultado de imagen de Rio Bravo (Howard Hawks, 1959)


WESTERN: 

-Grangers o vaquers

-Històries relacioandes amb la llei i els diners
-Ocupació de territoris, conquestes
-En busca d'or
-Guerra civil americana

-Jocs de cartes, salons, pòcker
-Al desert.
Resultado de imagen de Unforgiven/ Sense perdó (Clint Eastwood, 1992)-Al orient.
-Armes.
-Indis.
-Cavalls.
-Pobles.
-Típics música.
-Fugitius.

Personatges típics:

-Personatge misteriós
-Noia
-Mexicà amb barret
-Xèrif
-Cowboy 



Comentarios

Entradas populares de este blog

Plans i angles

Lleis de la Gestalt

Conceptes bàsics de fotografia