Conceptes bàsics de fotografia

  • EL CAMP: és tot allò que la càmera ens fa visible en un enquadrament determinat, és a dir tot allò que veiem en pantalla perquè la càmera ens ho vol mostrar.


  • FORA DE CAMP: és tot allò que no veiem en l’enquadrament però que d’alguna manera o una altra forma part de l’escena, ja sigui perquè l’enquadrament ens ho suggereix o perquè ens ho imaginem.


  • LLEI DE LA MIRADA: És aquella llei en què tota persona, animal o cosa, dins el requadre fotogràfic deu tenir més espai lliure cap a la seva part frontal que el que ocupa la seva part posterior, independentment de l'amplitud del que abastat en l'enquadrament de la presa. Fins i tot podem retallar la vora del requadre fotogràfic, la part de l'element gràfic en qüestió per la seva part posterior, si aquest es troba en un pla proper a la càmera o és de dimensions molt grans.


  • CENTRES D'INTERÈS: Tota fotografia ha de tenir un motiu principal al qual dirigir-se la mirada, el centre d'interès és l'element que més destaca, o que més vol destacar en una fotografia.









  • COMPOSICIÓ CLÀSSICA: La regla del triangle és una regla clàssica de composició que s'utilitza en pintura i fotografia. Segons aquesta norma atemporal, el motiu principal d'una imatge ha de formar un triangle. La raó: aquest tipus de disposició irradia calma i la simetria proporciona claredat i harmonia.











  • LLEI DE TERÇOS: És una de les regles més bàsiques de composició fotogràfica. Tracta la distribució de l'espai dins de la imatge que genera una major atracció respecte al centre d'interès.





  • PES VISUAL: És la capacitat que té un element d'una composició d'atreure la mirada d'aquell que mira la imatge. Com més pes visual tingui alguna cosa, més atraurà l'atenció de l'ull. 

Què fa que una cosa tingui més pes visual que un altre element?




1) El tamany: Un element gran té més pes visual que un element petit.







2) La Posició: Un element en una posició baixa, té més pes que un en una posició alta. A més, un element situat a la dreta sempre tindrà més pes que un situat a l'esquerra.







3) La Distribució: Un element tindrà més pes visual si es troba aïllat que dins d'un grup.





4) La textura: Un element amb textura tindrà més pes que un que no en tingui.






5) La Forma: Les formes tancades, geomètriques, regulars i/o reconeixibles tindran més pes visual que la resta de formes.




6) El color: Els colors càlids tenen més pes visual que els colors freds. Els colors saturats pesen més que els dessaturades. I els colors foscos pesaran més que els colors clars.






7) El Contrast: Un element que generi contrast respecte a la resta d'elements tindrà més pes visual.





  • ENFOCAMENT: Des d'un punt de vista òptic es diu enfocar a fer coincidir els raigs de llum reflectits per l'objecte o objectes que pretenem fotografiar amb el focus de la lent. I, des d'un punt de vista més pràctic, es pot dir que enfocar és aconseguir que l'objecte de l'escena sobre el que vols cridar l'atenció surti completament nítid en la fotografia.


  • ENFOCAMENT SELECTIU: L'enfocament selectiu no és més que jugar amb la profunditat de camp i l'enfocament, buscant un ajust d'aquests dos que ajudi a destacar més uns objectes o altres en una foto.


  • CERCLES DE CONFUSIÓ: la llum que travessa les lents dels nostres objectius es projecta de forma cònica. Així, quan el vèrtex d'aquest con coincideix exactament amb el sensor de la nostra càmera es generen punts i els objectes situats en aquest pla es mostren completament nítids. No obstant això, quan es tracta de punts que no estan en el pla d'enfocament, no hi ha tal coincidència del vèrtex, sinó que aquest es troba abans o després, el que origina que en el sensor de la nostra càmera es generin petits cercles, en lloc de nítids punts.



  • BOKEH: vol dir literalment "borrós" aquesta s'utilitza de forma abstracta, referint-se a un conjunt de qualitats subjectives que defineixen exclusivament la qualitat del desenfocament i la de l'aparença dels punts o cercles de llum reflectits.





  • PROFUNDITAT DE CAMP: És la distància per davant i per darrere del punt enfocat que apareix amb nitidesa en una foto.



FONTS D'INFORMACIÓ:

Comentarios

Entradas populares de este blog

Plans i angles

Lleis de la Gestalt